Vill du?

Det var en man som sade att han hade en grov banan mellan sina ben och undrade om det var någon av kvinnligt kön som ville ha den. Jag kan då säga att jag skulle åtminstone inte vilja ha en banan som någon förvarat mellan sina ben, särskilt inte en sån här varm dag, då mannen ifråga säkert hade svettats kopiöst. Hu så ohygieniskt. Nu tar vi en dikt istället!

En man med en kran
grov som en banan,
satt ner på stan
och ströp sin fasan.
Förbi kom en turk
som kastade en burk
på denna vilda skurk,
och tog sig en slurk
av den starkaste sprit
bränd utav skit
från en farlig bandit,
så fruktansvärt vit.
Mannen förskräcktes och dog
när turken blängde och log.
Och ut gick ett as från en krog
som hade sett alltihop och fått nog.

Detta var ett utdrag ur John Steinbecks berömda I Vildsvinets Skugga, som han fick Nobelpris för, 1962. Någon som ännu inte fått Nobelpriset är författaren och journalisten Pär McPerson. När vi läser hans texter kan vi förstå varför han heller aldrig kommer att få något pris:

O fädernesland!
Med guld i hand
Vi komma, vi komma,
från pepparkakeland.
Så gula, och fula,
vi äro alla tre,
kajalpenna runt ögonen,
och luggarna på sned.

O fädernesland!
Ett hål i min tand.
Min hatt är för bred
Min kalsong har en rand.
Vi gå över daggstänkta berg
Blommig falukorv
Isande märg
Och en hjärna av torv!

Ganska tydligt är att han bara samlar ett gäng ord till att bygga en litterär skräphög. Fuck you, Pär McPerson!

Jafar

Kommentarer
Postat av: janelle

sv: hej.

när jag gjorde den tillgjorda rösten så drev jag ju bara? :) det var inget seriöst videoinlägg, man kan alltid göra ett oseriöst också!

det är ju då man blir lite famous ;)

vad har mitt hår med ticks att göra? fail där ;)

och du, jag skiter fullständigt i vad du säger. så du kan ju ta och säga allt det där till mitt CAREFACE!

2011-05-30 @ 16:18:37
URL: http://janellanderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0