Nittiotalet är slut

Jag har under mina resor sett ganska mycket, och därför är det med glädje som jag kan meddela att nu är äntligen det fruktade 90-talet över. Det har dröjt sig kvar under många år i avlägsna delar av världen, så som exempelvis Bromölla, där det har orsakat mycket sorg och förtidig död. Det var bland annat en gammal flintskallig nazist som klev på bussen en dag och krävde att få åka till Lund, där han skulle köpa gurka. Busschauffören blev så nervös att ofantliga mängder av hans svett rann ner rakt i bussens motor, där det orsakade kortslutning och hela ekipaget gick i bitar. Nazisten kokade av ilska och det skvätte på nästan alla som fortfarande satt kvar, och dessa dog förstås av brännskador.

Men nu är det alltså slut. Detta vidriga årtionde som förde med sig så mycket obehag och slem. Så som det välkända musikbandet Nirvana, som har förstört rockindustrin för många år framöver genom att bana väg för emorock och dödspop. För de som inte vet, så är "emorock" sån där utländsk musik ni säkert hört på radio, och "dödspop" är en speciell sorts musik där de som sjunger låter som det välkända och blå Kakmonstret från barnprogrammet Sesam. Förhoppningsvis kan vi nu lämna denna mörka gränd i mänsklighetens musikaliska historia och fortsätta framåt mot nya fantastiska horisonter.

Vad kan vi då förvänta oss av framtiden? Personligen tror jag att vi snart kommer att befinna oss i något som kommer att kallas "10-talet", som kommer att karaktäriseras av ett ökat inflytande av internationella makter, exempelvis USA. Man kan tänka sig att människor självmant väljer att ta på sig kläder med text på. Texten kan säga saker som "USC" och "I <3 NY", för att visa att den som bär dessa kläder minsann kan förstå utländska. Efter detta kommer möjligtvis att det så kallade "30-talet" att infinna sig. Detta kommer bli känt som "mellankrigstiden", och allt kommer vara ganska svartvitt med starka kontraster och skuggor. Det mesta kommer att utspelas i Chicago, där gangstrarna bor. Jag har tagit ett fotografi över hur jag tror att det kan komma att se ut:

90-tal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0